20 Nisan, 2015

Nasıl Sade Anne Oldum?

Bu yazıyı yazmaya karar vereli bir seneye yakın oluyor. Blog yazma macerası bana roman gibi bekleyip altyapı-zemin oluşturma süreci yaşattı. Velhasıl ilk yazım ile karşınızdayım.
Herşey ikinci doğumumla başladı. Belki kendi doğumumla demeliydim. Oldum olası sade bir insanımdır. Fazla gösterişli, abartılı bulurum çoğu hazır giyim ürünün. bu yüzden 10 yaşından beri genelde birlikte çalıştığım terzilerim olur. Ben tasarlarım onlar diker. Takı toka sevmem. Alyansımı bile 4 yıllık evliliğimde toplasanız 1 sene ancak takmışımdır. Anneme kulaklarımı benden izinsiz deldirdiği-ki ozaman 10 aylıkmışım- için çok kızarım. Geri kalanı varın siz hayal edin. Hep şaşalı giyinenlere bakar ne kadar şık derim ama asla onlar gibi de olamam. Kendimce sadeliğin en büyük şıklık ve zerafet olduğuna dair inancım mevcuttur.
İkinci doğumum akabinde bulunduğum memlekette eş-dost eksikliği, çocuk bakımıyla ilgili zaten taze ve etkin bir literatürümün olması beni başka araştırma alanlarına sevk etti. Öyle roman falan okuyamıyorum artık. Vaktim bu kadar azken şu hayatta en verimli şekilde değerlendireyim istiyorum. Eşimin iş arkadaşının hanımıyla tanıştık, çocuklar da sarınca arada görüşmeye başladık. Baktım herşeyi yemiyor içmiyor; çok seçici davranıyor. Bize garip gelen bir yaşam tarzı var. Sordum biraz ve bana Mehmet Ali Bulut'un  kitabını verdi. Oradan da Aidin Salih ismnie ulaştım. İnternette röportajlarını okudum, yazan bilgilere baktım ve Gerçek Tıp adlı kitabını sipariş verdim. kitap geldi. Aslında yapmak isteyip de yapamadığım herşeyin nasıl yapılacağı, küçüklükten itibaren kafamda olan birçok sorunun cevabı kitapta yazıyordu. Nur içinde yatsın Aidin Hanım, ben onun adını duyduktan bi hafta sonra vefat haberini duydum.
kitaptan çok etkilendim. İçinde yazan şeylerin doğruluğu, yıllardır Başak burcunun verdiği gözlemci yeteneğimle gözlediklerimle örtüşünce başucu kitabım oldu diyebilirim. Tabii herşey kitapta yzmıyor. Daha birçok bilgi için internette saatlerce araştırma yapöak zorunda kaldım. 2.5 aylık bebek ve 2.5 yaşındaki çocuktan fırsat buldukça okudum, okudum, okudum. Çok şey öğrendim ve artık ben gibi birşeyler arayanlarla paylaşmak istiyorum. Ve söylüyorum;  hayatım/hayatımız çok güzel bir düzene girdi, sade yaşamak %1000 tavsiye edilir..

0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.