25 Mayıs, 2015

Bizim Tİ Maceramız vol2.

Sözü hiç uzatmadan kaldığım yerden devam edeyim yazıma. H. 8 aylık ve ben Tİ talimine hayırlısıyla başladım. Neler mi oldu? Önce sinyalleri kestiremedim. Sonra bez değiştirdiğimizden mi (part time hazırdan full time kumaşa geçiş) yoksa dönemsel mi olduğunu bilemediğim bir şekilde kaka yapmamaya başladı. 5-6 gün civarında bu yüzden sadece çiş talimi yaptık. Tam günü gününe olmasa da günlük gibi yazmak istiyorum bu kısmı:
1.GÜN:(1-2-3 de denebilir.)
  • Alt açıldı, bebek artık bezsiz bebekti. Emzirmede değil, öncesinde değil, her emzirme sonrası 10-15 dk da bir yaptı sağolsun. Emekleme döneminde olduğumuz için bayağı bir yer sildik.
  • Uykuda sürekli ıslak kalktı, her ıslandıkça ağladı uyandı uyku düzeni mahvoldu gündüz için.
  •  Uyanık olduğu iki saat boyu sürekli wc ye taşınan anne bazen eli boş dönmenin de verdiği can sıkıntısıyla eşikten banyonun içine salma yöntemi uyguladı :)
  • İşaret kesinleşti: Göz ovuşturma.
4.GÜN: (4-5-6.Günler)
  • Nirvanaya çıktığım 2 gün :) Her wc ye gidişte eli dolu döndük, ikimiz de çok mutlu olduk bu iletişimden. Hatta bir keresinde hala tesadüf olduğunu düşünüyorum. İhtiyacı gelince banyo kapısına emeklediğini ve tırmanmaya çalıştığını gördüm. koştum yetiştim ve sonuç: evet, ihtiyacını gördü. 
  • 15 dklık  aralıklar bazen bir saate bazen iki saate kadar çıktı, ben de şoktayım.
  • İlk kakamızı wc'ye yetiştirdik.
  • Geceyi de işe dahil ettik. Gündüz posta posta kıyafet yıkadığım yetmiyormuş gibi şimdi bi de gece kazaları için ek çamaşır çıktı. Uykudan bağırarak uyanıyor. İhtiyacı olduğunu anlıyorum altını açıyorum ama yapmıyor emmek istiyor. Bayağı bir olay çıkıyor bu konuda sonunda tabii ki onun dediği oluyor ama çok ani pozisyon değiştirdiğimiz için -4 kişilik yatak odaında başka bireyleri uyandırmamak adına- bezi henüz bağlamamış oluyorum ve o anı değerlendiriyor her seferinde. Pijamalar da nasibini alıyor tabii :) olsun o sonrasında daha mutlu uyuyor ya, değer bence. Hem bu sayede gecede en kötü 2 saatte bir uyanma sebebinin çiş olduğunu anladım. Yalnız emmeden yapamıyoruz yapmıyoruz bu yüzden sabaha kadar kısır döngüde bocalıyoruz. Keşke biri bir akıl verse?
2.HAFTA:
  •  Eve misafir gelişiyle hayat değişti. İşler sıklaştı, dışarı çıkmalar arttı. Üstüne bu hafta işe başlama durumları olunca çok sıkı takip olmadı. İşaret kayboldu. artık gözleri ovuşturmak sadece "uyku geldi" anlamına geliyor.
  • Yeni işaret bulma arayışları içerisindeyiz. Durum eskiden beter. Banyonun içinde kapı sapı tutmacalar, çamaşır makinesi incelemeceler ve bilumum atraksiyonlu hareketler ve bağırışlar arttı. İşim zor.
  •  1saatlik wc sıklığı 25 dk ya kadar indi. Ne kadar yükselirsen iniş o kadar set oluyormuş onu anladım. 25 dk yı da tespit edene kadar bi dolu makine daha çamaşır çıktı bana :)
  • Halen işareti çözmeye çabalıyorum çok kesin değil ama tırmanmaya çalışıyor bana. Bazen silkeleniyor. bazen sessiz duruyor dalıyor gibi. bazen de inanılmaz çığlık atıyor. Öncesi eylemler farklı olsa da sonuç hep aynı.
  • Kakayı da yakalayamadık halı değiştirmek durumunda kaldık. Çok ilginç önce çiş 5-10 dk sonra kaka tam bitti derken 5 dk içinde yeni çiş yapıyor. Kaka saatimiz de yok ki bilelim. Evrensel normlar bize uymuyor bu noktada.
  • Gece aynı şekilde devam ediyor. Yedek bez bulundurup onu basıyorum olası bir fışkırmaya karşı :)
  • evdeki misafirlerin baskısıyla başa çıkamadım. Kumaş bezlerimiz de hava koşulları nedeniyle kurumadığı için hazır bez aldım :( bezleri sürekli kontrol ediyorum kurumuş mu diye ama tam 3 günde kurudu kurutma makinesinden çıkanlar. Bambunun dezavantajı bu olsa gerek. Ek bez düşünülebilir yahut da havalar nasılsa iyi olacak deyip birkaç deneme daha yapılabilinir. Bebek daha çok bezsiz gezdirilir.
  • Bezsiz gezen ve emekleyen bebeğin üşüyen bacak ve poposunu örtmek adına tayta ağ kısmından bir üçgen makas atıldı. sonuç penis ve anüs dışarıda gerisi tayt içnde sıcacık :)

NOT: Yazılar güncellenerek kaldığı yerden devam edecektir.. Okuyanlar lütfen benim umutsuz olduğumu sanmayın, zorluklarını yazıyorum çoğunlukla çünkü "annelik herzaman tozpembe değil" :) gerisi o mutlu oluyor siz mutlu oluyorsunuz. Onu anlatmaya hacet görmedim.


0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.