18 Mayıs, 2015

Bizim Tİ- tuvalet iletişimi maceramız-1


İlk defa duyanlar olabilir ama ben Tİ ile büyütülmüş bir bebeğim. Ne demek bu Tİ? Tuvalet iletişimi.. Yani tuvalet eğitiminden ve tuvalet alışkanlığından fersah fersah ötesi.. Neden bu kadar uzak kavramlar peki?  Çünkü diğeerleri için çocuğun olgunlaşma düzeyi yani kas kontrolü kavramı beklenirken bunda doğumla birlikte başlıyor süreç.
Beni bu yöntemi kullanmaya ikna eden yine sevgili merhume Aidin Salih oldu. Hazır bezlerin zararlarını öyle güzel anlatmış ki kitapta. Bir de Allah'ın bebeklere bir nevi kendini temiz tutma refleksi verdiğini.. işte bunlar da o satırlar..


 Sonra düşündüm annem beni pamuklu bezlerle büyütmüştü ve 9 aylıkken tuvaletimi söylemeye başlamıştım. Tabii o zaman hem konuşuyor hem de yürüyordum. Gezmeye gittiğimiz evin tuvaletini beğenmemiş altıma da yapmamış huysuzluk yapmışım bir gün. Ev sahibi nesi var diye sorunca anneannem sağolsun patlatmış bombayı:"Tuvaleti yabancıladı burada yapmam diyor eve gitmek istiyor".. Anında trend topik olmuşuz ortamda tabii :)  O günden sonra 2.5 yaşına kadar bez yıkadım diyor annem. Teyzelerde amma göz vardıya yorulur bu olay bizim evde yıllardır.. Sütannem dediğim mübarek kadın da 4 kızını da bezsiz büyütmüştü; inek, tarla işlerine ve evde birlikte yaşanan akrabalara rağmen. 6aylıktan itibaren bebeklerin her sabah kalkınca elini yüzünü yıkaması ve mutlaka leğene tuvalete oturtması meşhurdur ailede.. Bu kadar yoğun bir insan bile bunları yapabiliyorsa ben de yapmalıyım dedim kendime. Tabii bu fikrin ilk olgunlaşma süreciydi.
İkinci adım da büyük oğlumun 2.5 yaş sınırına yaklaşıyor oluşuydu. 19 aylıktan itibaren denemeye cesaret bile ettirmemişti beni. Kakasını yapar 5-6 saat hiç rahatsız olmadan gezerdi değiştirtmezdi de. İki kişi alt değiştirirdik biri tutar biri altını alırdı. İki yaşını doldurduğu yaz birkaç kez denedim o da ayrı bir yazı konusu olsun, uzun hikaye.. Efendime söyleyeyim ben bu veledin altına çiş yapacağı zamanı anlayıp saatini hareketlerini bilip wc'e yetiştiriyorum ya nasıl bir sevinç bende sormayın gitsin..Yaaa dedim bu ne güzel şey böyle.. Çocuğunu içgüdüsel olarak hissediyorsun bundan güzel his var mı? İkinci bebeğimde daha erken hissetmek istedim. Ama önce altyapıyı hazırlamalıydım.
Hazır bezlerden kurtulmaya odaklandım önce.. Pamuklu bezlerde çok daha kolay alışırdı bebeğim. Aksilikler, aksilikler derken Mayıs başı yani tam 8 aylık olduğumuz dönemde her şeyi hazır hale getirdim. Şimdi artık işaretleri çözmem gerekiyordu...






0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.