14 Eylül, 2015

30 yaş Sendromu :)

İki gün önce 30. Yaşgünümü geride bıraktım. Artık 30 yaşındayım. Başkaları ne düşünür ne hisseder bilemiyorum ama 30 benim en sevdiğim yaşım oldu daha ona gelmeden. Geçen sene 30 yaş şapkasıyla çekilmiş bir fotoğrafım bile var :)  
Benden neler aldı, neler getirdi bana bunlar yazmak anlatmak istedim kütüphanede ders çalışırken birdenbire. Önce iki çocuklu ve hala evli girdiğim bir yaş. 30 yaşta 2 çocuk, 40'ta 3. Belki daha bekarken hedeflerim arasındaydı bunlar. Olmuş. Daha önce demiştim Allah çok istediğim şeyleri ben unutsam bile benim için gerçekleştiriyor. Elhamdulillah çok şükür.. Kuantum denebilir ama ben Allah yarattı demeyi daha çok seviyorum. İnanç meselesi. Olmasaydı da yine gönlüm kırılmazdı çünkü bilirdim benim için hazırladığı daha güzel daha özel planları var. Bakın işte bundan bahsediyorum. 30 yaş öncesi ben böyle rahat değildim. Bu kadar makul karşılamazdım çoğu şeyi.. En önemlisi neyi fark ettim biliyor musunuz? Kafamda insanları kategorize etmişim. Evet, dış dünyamda arkadaşım olanlar bilirler, Çerkes, Abana, Laz, Kürt, Türk, Alevi, çarşaflı, solcu, budist, ateist, muhafazakar, açık, kapalı velhasıl her türden her tipten arkadaşım mevcuttur. Ne kadar sohbette fark gözetmesem de yine de bir kategori varmış zihnimde. Şimdi o kategoriler arası duvarlar siliniyor beynimde az kaldı.. Hissedebiliyorum.. En çok sarfettiğim cümle “ama o daha çocuk, aman boşver erkek, kadınlar hep böyledir” benzeri şeyler değil artık.. “Aman canıııımmm o da insan, hoşgör, hataları olabilir; madem hatayı farkedecek kadar sen bilinçlisin ona bu konuda yardım etmelisin” oluyor genel gidişat. Sadece başkasına değil, kendime de böyle söylüyorum kendimi kontrol edebildiğim zamanlarda. Rahat oldum, rahatladım. Çok sevdim diyorum ya ben bu yaşı.. Cahit Sıtkı olmalıydım ki 30 yaş üzerine şiirler yazayım.. 30 yaş kendisine itici gelenlere sesleniyorum. Ben dünkü aklımı beğenmiyorum ayol, siz ne diyorsunuz? 40’ıma da böyle mutlu, böyle bir sene evvelinden hevesle bekleyerek girmek istiyorum. Herşey 20'lerde kalmadı. Gençlik, güzellik mi? Tamam cilt eski elastikiyetini koruyamayabilir lakin içimde hiçbirşey eskisi gibi değil ki dışım da aynı olsun.. Zihnim değişti, algılarım, hayata bakışım.. merak etmeyin, din değiştirmedim bu sadece olması gereken bir dönüşüm, bir viraj hayat yolunda.. Biraz daha keskin öncekilere göre ama doğru yolda olduğuma dair tabelaları da menzile az kaldığını da gördüm bu eğimde ben. Belki menzile hiç varamayacağım lakin o yolda olmak bile çok güzel.. Neler sebep oldu bende bu değişime.. Öncelikle Aidin Salih.. Ağrılarımı, hastalıklarımı bile seviyorum sayesinde.. Sonra okuduğum kitaplar, yazılar, internette tanıştığım insanlar.. Güvenilir bir ortam değil internet kabul ama bu biraz da nasıl kullandığına bağlı değil mi? İsimlerini vermeden geçemeyeceğim birkaç kişi oldu. Onlar farkında bile değil belki bu yolculukta bana yaptıkları desteğe.. İlknur Urkun Kelso, Şule Seda Ay, Yasemin Aksoy ve daha başkaları.. Bunlar hayatlarını  belli kaliteye çıkarmış, belli şeyleri aşmış insanlar geldiler bana. Her insanın muhakkak zorlu yanları da vardır lakin ben onları tanıdığım halleriyle dervişimsi tavırlarıyla sevdim. Dervişimsi tavırdan kastım çok başka bir hal dünya ile ilgisizlik değil, zaten dervişlik öyle bir şey değil. Anlayan anladı.. Gülben Ergen'in de hakkını yemeyeyim. Yazdığı o güzel kitabı ben yazmışımcasına okudum. O kadar benlik bir hal vardı ki kitapta.. Nice kararlar aldım o kitabı okurken de.. Çevremde tanıdığım tanıştığım iyi ki buraya tayinim çıkmış dedirten insanlar, güzel sevgili geniş ailem ve onun her bir ferdi.. Bunların hepsi bende bu yazıyı yazmak ve onlara, en önemlisi Yaradanıma teşekkür etmek ihtiyacı doğurdu bende. 10'lu yaşlarımda keşfettiğim ve hayatımın şarkısı dediğim şarkı geldi şimdi aklıma.. Bilenler bilir.. Şebnem Ferah "Artık kısa cümleler kuruyorum.." Yaklaşık 15 senedir dilimden düşürmediğim, tüm zorluklar sonrası söylediğim şarkı.. Son cümle şarkının en sevdiğim sözüyle olsun.. Şarkı da benden tüm insanlara doğumgünü armağanım olarak gelsin.. 
“Hayatıma giren herkese, yaşanmış herşeye... Teşekkürler, büyüyorum sizinle....”
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.