22 Ağustos, 2015

Alvababy

Ne zamandır böyle bir yazı yazayım istiyordum. Hep diyorum ya ben zor yoldan öğrendim, hayat bari okuyanlara, arayanlara kolaylık olsun.. Bebek bezinin zararlarını şuradan okudum, değiştirmek istedim. Biraz araştırdım baktım bir arkadaş 3 marka vermiş; Charlie Banana, Fuzzybunz, Bambino Mio. Hemen yine araştırmaya başladım. Ne olduklarını, nasıl birşeye benzediklerini çözene kadar haftalar geçti inanın. O yüzden bol resimli bir yazı bekliyor sizi bilginiz olsun.
Öncelikle kavramları kafamızda bir oturtalım. Yıkanabilir bebek bezi dendiğinde ne anlaşılır, nasıl parçaları vardır? Hani eskiden muşambadan 4 kanatlı bir alt olurdu, içine analarımız amerikan yahut patiskadan yapılma üç-dört kat kumaş sararlardı. Onu öyle bağlarlardı. Hıh, işte o dıştaki muşambanın adı artık cover :) Cover, yahut da (dış) bez dediğimiz kısım bu oluyor. Çeşitli şekilleri de var bunların kumaşları da. Çok araştırdım okudum. En güzeli kendir yahut yünden yapılma olanları ama Türkiye'de yok. Yünden olanı becerikli hanımlar örebilirler. İşte modeli:
 Satın almak isteyenlere burası olabilir. 25$'dan başladığını yahut o civar seyrettiğini belirtmek gerek. Neyse efendim benimki en makul şekilde her ortamda kullanacağım, bütçemi zorlamayacak seçimler olmalıydı öyle de yaptım. Aradaki patiskaya gelince onun da günümüzdeki karşılığı arabez yahut insert. 
Yurtdışından araştırma yapmak isteyenler baby diaper, cover, insert kavramlarına iyi aşina olsunlar diyeyim :)
Önce denemek amaçlı bir Charlie Banana(yazının kalan kısmında CB olarak geçecek) aldım. 60 tl'ye mal oldu bana. Neye benzediğini görmek istedim, sızdırır mı sızdırmaz mı vs. Arkadaşlar buradan söyleyeyim benim gibi 4-5 taksitte almanıza gerek yok. Bu yazıdan sonra gidin, ne aradığınızı bulun, alın siz de rahat edin bebeğiniz de rahat etsin.. Çıtçıtlı olması cırt cırttan daha avantajlı geldi çünkü 2 yaşındaki oğlum bile çıtçıt mantığını ancak sökmüştü ama cırt cırtı 6 aylıktan beri açıyordu. Gelen paketten bir cover, iki arabez çıktı. 


CB resmi

Gayet güzeldi etiketi okuyana kadar. Şu an silindiği için okuyamıyorum ama gelen ürünün doğal vs denmesine rağmen %80-90 gibi oranlarda cover(dış kap) polyester olması, arabezlerin komple mikrofiber olması canımı çok sıktı. Vazgeçmedim, araştırdım bütçeme uygun doğallığı nasıl yakalarım diye. Şu yazı  bayağı yol gösterdi sağolsun. Ebay, Amazon derken kendi sitesinden almak daha mantıklı geldi. İşte orada öğrendim Alvababy denen markayı. Yurtdışında anneler birleşip 100lü paketleri alıp maliyeti çok daha düşürüyorlar. Benim etrafımda ikna edebileceğim o delilikte insan yoktu yahut korktum :)
Siteye girdim Allahım ne modeller var ne alacağım bilmiyorum. Bir arabez biliyorum resimlere bakıyorum acaba arabez de içinde geliyor mu diyorum, geleni de var gelmeyeni de derkeeeeen günlerce de sipariş için orada kaldım. Önce site ve ekip hakkındaki düşüncelerimi paylaşayım. bir fırsat olsa da yazsam diyordum. Türkiye'de bile daha böyle iyi iletişim kuran firma görmedim. Toplam dört kez sanırım sipariş geçtim. İlkinde kargo sıkınıtısı yaşadık şurada anlattığım gibi. Bu vesileyle 49$ üstü alışveriş yapmanızı tavsiye edeceğim. Çünkü kargo takip linki geliyor size mail ile ve kaybolma/gecikme şansı yok en geç 12 günde geldi benim elime.İkincide insertleri unutmuşlar. Hemen mail attım anında dönüşle bizim hatamız oldu kusura bakmayın dediler. Gelen ikinci partiden de memnun olduğum için 3. partiyi de istedim farklı modeller de olsun diye. Araya kaynatırsınız o bezleri de dedim yaptılar. 4.de de swim diaper ve çabuk kuruduğu için mecburen polyester bezlerden sipariş verdim. Önce onu diyeyim de aradan çıksın. Swim diaper denen olguyu almak yerine bebeğiniz küçükse tüm vücudunu saran 50spf+ korumalı tam mayolardan almanızı tavsiye ederim. Ben siparişi verdikten bir hafta sonra siteye geldi. 2 yaşından büyük yahut tuvalet eğitimi almış çocuğunuza normal mayo almanızı tavsiye ederim. Büyük boyu almama rağmen çocuğun üzerinde pek bi eğreti durdu çünkü. Belki bizimki Afrikalılar gibi çok zayıf olduğundandır.
Evet gelelim bezler ve aralarındaki farklara.


En başından alalım en üstte gördüğünüz mavi bizim CB'mız. Kurtarıcımız oldu bütün kış. Kurumayan bambuların jokeriydi hep. Elde yıkayıp kuruttuğum çok oldu.Lakin içime sinerek kullandığımı söyleyemeyeceğim.
Olumlu özellikleri: kolay kuruması, sade güzelliği, lastiklerinin bacak boğumuna göre ayarlanabilmesi(hoş bizde hiçbir işe yaramadı), s ve m boyda iki insertle gelmesi.
Olumsuz özellikleri: yüksek oranda yapay kumaş içeriği, arabezin %100 mikrofiber oluşu .
Ortada gördüğünüz inek desenli olanın adı: AI2 4.0 Cloth Diaper With Double Gussets +1 Snap-in Insert. Yani iki parçalı, çift bariyerli 4.nesil kumaş bebek bezi. Sitede çok övmüşler firmanın en iyi ürünü demişler ondan almıştım. Bir de bambuları kurutamadığım için sürekli yağışlı ama güneş açmaz güzel memleketimde. İçeriği %100 polyester maalesef. Yani bebeğe değen her yeri yapay kumaş. Hem önden hem arkadan bez sokma-çıkartma cepleri var. Snap-in insert olayı ise bezi içten çıtçıtlıyorsunuz, kaymıyor. Çift bariyer çiş çıkışına engel teşkil ediyor. Bacakları sıkacak kadar da değil. Dış çıtçıtlar 3 er tane ile tutturuluyor yani çift sıra. Bezi açarken çok zoruma gidiyor bu kısım mesela. Hele de Tİ yaparken acele farkettiysem çocuğu hırpalamadan çıkmıyor. Onu yapmak yerine birer tane çıtçıtlıyorum. Bir de bebeğe değmemesi için polyesterin bambu kumaşı olduğu gibi altına seriyorum cebin içine sokmak yerine. Ben övüldüğü kadar memnun kalmadım. Fiyatı: 7.99$.
Olumlu özellikleri: çabuk kuruması, deseni.
Olumsuz özellikleri: %100 polyester, çift sıra çıtçıt, 

 Aynı sırada iç yüzlerinin resimlerini görüyorsunuz yukarıda da. Devam ediyorum. En altta gözüken ise: "Baby colorful reuseable pocket cloth diaper" denen bezlerden. Bazıları da bu pocket clothların tiryakisiydi tabiri caizse. Bari onu da deneyeyim dedim. Polyester alacaksanız bence bu diğerinden daha iyi. Bacağını sıkabilme ihtimali olan iki sıra lastik yok. Arkadan konuluyor bez sadece. Bambu bezler de benim bu mantıkta belki de alışkanlık. İki taraftan açılmasının bana bir faydası yok üstelik aralarında şimdilik 2.5$ fark var. Bence değmez ucuz olan da çok iyi iş görür.
 Olumlu özellikleri: çabuk kuruması, desen çeşidinin çok olması, tek lastik, makul fiyat.(5.59$)

Olumsuz özellikleri: %100 polyester, çift sıra çıtçıt.
Şimdi sıra geldi daha sağlıklı kumaş olan bambu bezlere..(insertler charcoal bamboo blended  en son değinilecektir.)
Bambunun özellkili bir kumaş olduğunu bilmeyen yoktur. Ben de bunu bilerek satın aldım. 2010lardan sonraki yıllar "rayon" tabir edilen benim kendimce iplik olarak tercüme ettiğim ama anlamını tam karşılamayan bir kavramın varsa etiketlerde yazılması zorunlu hale getirilmiş. Okuduğum yeri hatırlamıyorum ama orada rayonun zaten kendisinin antibakteriyel yapıda olduğu, bambu-mikrofiber hepsinde aynı özelliği koruduğu söyleniyordu. Ben aldıktan sonra okudum bu yazıyı. Bu durumda üzerinde rayon from bamboo yazan ile halis muhlis %80 bambu arasındaki net karara da varmış oldum.
Üstte mavi renkte görmüş olduğunuz rayon from bambu üretimi. Diğeri %85 bambu kalanı polyester, dış yüzü ise daha iyi bir plastik olan TPU. Bu TPU/PUL dış yüzeyde iyisi yok ikisi de plastik aslında hatta petrol türevi demek daha makul ama yapacak başka birşey yok. TPU daha kolay deforme olabiliyor yüksek sıcaklığa dayanmıyor en fazla 35C. Deforme olması doğada da daha kolay çözüneceği anlamına geliyor benim için ondan tercihim oldu.

Sağdakinden sitede tek model var maalesef. O da dışı minky denilen süetimsi tabakayla kaplı. Sitede şurada bulabilirsiniz. Fiyatı 6.70$. Benim en çok içime sinene bu bez oldu kullandıklarım arasında. Sanırım 6-7 tane kadar ile başı oçekiyor yıkanabilir bezlerin arasında. Çocuğun tenine değen yerin pamuğumsu kalın dokusu, dış yüzeyin kadifemsi dokunuşu, dıştan çıtçıtların tek sıra iki tane olması beğenmeme sebep. Tİ için giderken ya da alt değiştirirken alt üst iki ayrı bir de yanlarında 3 çıtçıt çok pratik gelmiyor bana. İki çıtçıttan birini yapıyorum zaten bunda da. amaç beze bağlamak değil, tuvalet iletişimi kurmak zaten. Bakmayın iyice saldığıma.. Aklım fikrim orada ama gün içinde devam ediyoruz. Lakin burası eşyalı bir ev ve başkalaırnın eşyalarına fark etmeden birşeyler bulaşır korkusuyla her daim bezsiz değil..
Neyse efendim gelelim özelliklerine:

 Olumlu özellikleri: kumaş birleşimi, çıtçıtlar, daha sık doku, dış yüzeyin plastiğinin kumaşla kaplı olması.

Olumsuz özellikleri:kışın Karadeniz'de üç günde kurumaz, kaloriferde 6 saatte kurur. Sık alt üst etmezseniz aşağıdaki fotolarda göreceğiniz gibi yanıklar oluşabilir :)
Sıra geldi mavi bambuya. İlk siparişim bu iki çeşit bezdi ve bir de alıştırma külodu şu kot gibi olandan. Pek bir afilli olacağını düşünmüştüm. Fındığın ufak kaçırmaları olabiliyordu 2.5 yaşındaydı.  Yalnız üst bel lastiği çok sıkı benden demesi. Kulanamadık kısaca. Short socks'tan da bahsedeyim. Ondan da aldım. Yalnız standart boy küçüğün bilekten yukarı çıkmadı neredeyse, büyüğe hiç denemedim. Çok sıkı tayt olarak giyilebilir belki ama bizimkiler dayanamaz öyle sıkıya, duruyor mecbur bir köşede. Mavi bambudan bahsediyorduk değil mi? İlk geldiklerinde eşim açık ara minky olanı tercih etmişti görüntü olarak, ben de tabii ki. Farkı şuradan siz de görebilirsiniz.

Hala elimde bir tane var maviden. Çünkü %80 rayon from bamboo ve gerisi polyester. Dışı da diğer bezler arasında en dandirik duranı. Mayo bebek bezi bile daha iyi duruyor yanında. %100 polyesterlerdense ilk önceliğim onu kullanmak oluyor tabii yine de. Kuruması da nerdeyse diğer bambularla aynı sürede çok az farkı var. Fiyat olarak da 6.99$. Yani gerçek bambu daha uygun şu an indirimde gözüktüğü için olabilir lakin geçen sene Mart'tan beri indirim devam ediyor. Sitede aynı bambuymuş gibi gözüküyor ama değil.
Şimdi de gelelim insertlere yani ara bezlere. Kullandığım üç çeşit ara bez var.

Yanda gördüğüz şekilde aynı boy ve ebattalar doğal olarak aynı standart bezlere sığmaları için. Sağdaki CB hediyesi. diğerini acemilik zamanımda restoranın birinde dalıp çöpe attım :)  Ortadaki sitede satılan %100 bambu bez. Sağdaki ise evdeeşimin bekarlık döneminden kalma rengi kaçmış banyo havlusunun arta kalanları. Havlunun yarısını diğer bezlere göre kestim makasla çift kat yapıp terziye götürüp overlok yaptırdım. Bende makine yok dikiş bilen, makinesi olan tanıdık da yoktu. Çareyi böyle buldum. Postada gelmeyen 8 bezin yerine yapmıştım geçici olarak. Ama en kolay kuruyan arabezlerim şimdi onlar o yüzden vazgeçilmezlerim oldular. Hem de %100 pamuk. Dokularına şuradan bakabilirisiniz.
Sitede 3 katlı bambu dışındaki alternatifleri ömermiyorum çünkü arada mikrofiber katman içerioyr mutlaka. 4-5 katlılar hep karma. Hatta bu yüzden AIO denen herşey içinde bezlerden de uzak durdum. İçine dikili olarak geliyor. Hem tamamını her daim yıkamak zorunda kalıyorsunuz hem de çıkaramayacağınız mikrofiber var içinde. Sadece bamboo  fitted diaper var aldığım tamamı 5 kat bambu dikişli bütün birşey. O da çabucak dışına veriyor, dışına ekstra bir cover koymak zorunda kalıyorsunuz.
Bir de bambu charcoal denen şu an yurtdışında popüler olan bir çeşit var. Onun için bambunun yakılarak daha dayanıklı hale gelmesi sağlanıyor ve bu yüzden grimsi renkte ama kat kat fazla emici oluyormuş. Şurada bahsedildiği üzere içindeki kömür tozları da cabası.
Velhasıl evde kullandığımız çeşitler bunlar. Kaç tane kullanıyoruz, nasıl kullanıyoruz, zor oluyor mu, nasıl temizliyor kurutuyoruz, liner denen olgu da neymiş gibi konular da haftaya kalsın bakalım..Bizim evde koca kişisi çocuk bakım ehliyetine sahip olmadığı için acil çıkış çağrısı var bana :)



baby colorful re-usable pocket cloth diapers with 1 insert - See more at: http://www.alvababy.com/index.php?main_page=product_info&cPath=144&products_id=2116#sthash.HIuQTFK7.dpuf

Alva Baby AI2 4.0 Cloth Diapers With Double Gussets+ 1 Snap-in Insert - See more at: http://www.alvababy.com/index.php?main_page=product_info&cPath=151&products_id=748#sthash.PDn1KLAX.dpuf
Alva Baby AI2 4.0 Cloth Diapers With Double Gussets+ 1 Snap-in Insert - See more at: http://www.alvababy.com/index.php?main_page=product_info&cPath=151&products_id=748#sthash.PDn1KLAX.dpuf
Alva Baby AI2 4.0 Cloth Diapers With Double Gussets+ 1 Snap-in Insert - See more at: http://www.alvababy.com/index.php?main_page=product_info&cPath=151&products_id=748#sthash.PDn1KLAX.dpuf


5 yorum:

  1. Ss.a sade anne. Kaç gündür yazınızı döndürüp döndürüp okuyorum.bende bebeğime yıkanabilr bez kullanmaya baslaycm inşallah. İlk siparişmi verdim.babyneo dan beş tane.bu kadar bez yetmeyeceği için bi on tane daha almayı düşünüyorm alvababy den.kullanan biri olarak size sormak istediklerim vardı. Mümkünse tlfndan görüşebilir miyiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadebiranne@gmail.com adresine telefon numaranızı gönderebilirsiniz. Müsait olduğum zaman ararım. Yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım ☺

      Sil
  2. İnanın benim de ilk başlarda yaşadığım kargaşaya deva bir yazı olmuş. Sırf başka anneler de aynı problemleri yaşamasın diye blog ve bu bezlerden satmayı düşünüyorum! Ben Türkiye'den hiç almadım. Alvababy ile başladım totsbots, kawai ebay markaları derken baya bi tecrübe kaZandım çok şükür. Bu aydınlatıcı yazı için de ayrıca teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. iyi günler ben ilk çocuğumda kumaş bez kullanmıştım ama o kullandıklarımın 3 4 tanesi bebeğe bağlar bağlamaz sızdırıyo sanırım özelliğini yitirdi. yeni bir marka arayışındayım inşaallah da sıkıntısızca hallederim :(

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Yazınızı birkaç kere inceledim. Çok faydası oldu. Ancak alvababy'nin sitesine girdiğimde kafam çok karıştı. İngilizcem pek iyi olmadığından yüzlerce bez arasından seçim yapamadım. Bambo ve bahsettiğiniz kurtarıcı olması açısından birkaç tane de polyester bezlerden hangisini almalıyım yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.