12 Ağustos, 2015

Tesettür Mayo 2015


görsel alıntıdır
Merhabalar, yine ve yeni bir yazıyla karşınızdayım. Karadeniz'in iklimi ve hava koşulları elverdiği sürece tatile devam ediyoruz. Sık sık yaşanan dalgalanmalar, suyun yükselmesi, güneşin tüm gün bir kerecik bile yüzünü göstermemesini geçtim şimdi de yağmurlara direnmeye çalışıyoruz. Giresun'da Ağustos'un 15i yaz 15 i kış geçer derlermiş :) Şimdiden girdik galiba kışa.. Neyse efenim araya taraya zorlukla bulduğum haşemacağızımdan bahsedeceğim bugün.
Ararken çok zorlandım, saatler kaybettim,tavsiye bulamadım. Benden sonrakilere bir hayrım olsun dedim. Öncelikle bana göre önemli şu bilgiyi sizlerle paylaşmak isterim.

Şimdi böyle bir girişin ardından nasıl yazacağım tavsiyemi?  Madem öyle şu yazıyla kafaları bir dağıtalım Ayşe Arman'a sevgiler gönderelim... Tamam şimdi oldu anlatayım. 
Bizim burada apartmanın kendine ait bir plajı var, yanda da içinde henüz kimsenin oturmadığı apartmanın plajı. Gündüz beylerin tamamı işe gidiyor. Sabah saatleri ve akşam dönüşte onlar giriyor.  O saatler eşimin deniz sefa saatleri. Ben ve çocuklarınki iki posta halinde olacaksa sabah 9-11 ve öğlen 12-15 arası birer saat olarak şekilleniyor. Sabah postasında Allahın hiçbir kulu ayakta olmazken öğlen postası misafrliğe gelen çocuklarla geçiyor. Bu yüzden vicdanen gayet müsterihim girdiğim yer ve zamanda. Bazen erkekleri görüp geri kaçtığım da oldu yalan değil, kim ne derse desin yarı çıplak bi adamla 3-5 m mesafede olamıyorum hele deniz gibi çok cazip bir ortamda. Fıtrat meselesi bu.. 
Neyse efendim, yukarıda resimde görmüş olduğunuz haşemaların 38 bedeni bendenize hediye gelmişti, daha doğrusu kilo alan bir arkadaştan hediyeydi. Geçen sene 6 aylık hamile halimle bile içine giryordum gerisini siz hayal edin artık :) Sorunu şu idi, hani kolları, beli, ayakları lastikli ya bunların; havuz-deniz neye girersen gir bir galon sualmadan çıkamıyorsun. O haşemayla yüzmek, profesyonel yüzücü kabliyeti istiyor, inanılmaz enerji harcatıyor insana. Çıkınca tek tek boşaltılan sular da denize yanlışlıkla düşmüş hissi uyandırıyor bende. Belki bedeni büyük olduğundan bilemeyeceğim, her seferinde bunu yaşamak bana fazla geldi. Su yutmadan kulaç atmak, denizin dibine ağırlıktan çökmeden suyun üstüne uzanmak istedim. 
Haşema bildiğiniz gibi Selpak-Peçete olayının aynısı. İlk çıkan marka olması hasebiyle böyle adlandırılıyor tesettür mayolar. Şimdi birsürü marka var ve onlar da halen devam ediyorlar. Benim acil ama çok uygun birşeye ihtiyacım olduğundan o markayı tercih etmedim, fiyatlara bakınca anlarsınız zaten ne demek istediğimi. İki markanın tasarımları hoşuma gitti; Adasea ve Odema.
Tarz olarak neyi alsam nasıl alsam diye düşündüm ama kesinlikle ayakları lastikli olmayacaktı. Mecburen tayt ayaklıları seçtim. Belki görselinden fark edemediğim modeller de olmuştur. 
Beğendiğim modeller:
Adasea 314

Odema 2113


Odema Hürrem
Adasea 1035

Adasea 2022

Bunlar arasından fiyat olarak en uygununu bulmaya çalıştım ve kalan renkler açısından kendimce en uygununu. Öyle şatafatlı şeylerde yoktu hiç gözüm olmaz da. Tesettür mayoda üstelik teni göstermemesi için koyu renk tavsiye ediliyordu. En son jileli ve jilesi de diz kapağında olan modellerden birinde karar verdim. Zaten boy dezavantajından mankende dizde duran bende baldır olacaktı, iyiki de öyle yapmışım. Fermuar dizde bitiyor. İki parça halinde salınan sağlı sollu kumaş ise baldırda. 
Tercihim renk ve modeliyle en son resimdeki ve üstünde yazan site oldu. Tıklaalbeni'den memnun kaldım. En uygun fiyat veren ve bedeni elinde bulunduran oydu. 115 tl kargo dahil aldım ve üstündeki etikette dahi 136,90 yazıyordu geldiğinde. Sipariş verir vermez gelen mail, kargo yola çıkınca ,tesliminde gelen mail ilk defa alışveriş yaptığım bu siteye dair bende olumlu izlenim bıraktı. 
Gelelim bu modeldeki artı ve eksilere.. İstediğim tarzda sade yapışmayan bir kumaş, kaliteli olduğunu düşündüğüm bir firma, uzunluğu ve kesimi benim için ideal. İçinden alt tayt, ust uzun kol body, dış jile, bone ve eşarp çıkıyor. İç mayo da konmalıydı bence yahut ona göre ek parçalar konabilirdi ürünlere. Yalnız bone ve eşarp noktasında sıkıntı yaşadığımı söylemeliyim. Tipik jarse kumaş suya girince açılıyor. Benim kafa çapımla alakalı da olabilir bu durum malum en-boy meselesi. Sık sık kontrol etmek ihtiyacında hissediyorum kendimi. Hatta bu yüzden boğazlı hürrem modelini mi alsaydım bile dedim. Onun da kol yapıısndan emin olamamıştım. Onun dışında yıllardır geri geri yüzememe uhdesine son verdim :) Her türlü yüzüyorum stil denemeleri yapıyorum kendimce. Gayet eğlenceli geçiyor. Hatta Fındığım(3 yaş) jilenin omuz kısmından tutunup bana yunus/deniz kaplumbağası muamelesi yapıp sırtımda yüzüyor :) 
Benim gibi arayanlara tavsiye ederim. Ben de bu yazıyı okuyanlardan sakin böyle evinin önünde kendine ait plajı olan yerleri yazmalarını rica ediyorum. Kadınların bile avret yerine dikkat etmediği günümüzde butik otel yahut muhfazakar oteller de tatil ihtiyacına çözüm değil.. 
Dönelim en başa.. Ayşe Arman'a bazı noktalarla katılmakla beraber, Cennet'te bizim erkeklerden daha fazla bu zevklere ereceğimizi umut ve niyaz ediyorum. Ben Rabbim için birşeylerden sakınıyor, istediğim zevklerimden birinden vazgeçiyorsam O(celle celaluhu) da muhakkak beni görüyor, kalbimi biliyor. Şu hadisi kutsi geldi aklıma vakit de seher vakti olunca:
Bir genç benim korkumdan harama bakmaktan gözünü çevirirse onun kalbine öyle bir iman veririm ki onun zevkini başka hiçbirşeyde bulamaz.
Sırf harama bakmak değil haram ortamdan da mümkün olduğunca kaçınmaya çalışmak belki yaptığımız. İyi mümin/müslüman olduğumu iddia edemem lakin müslümanların da helal dairesi içinde dünya zevkini tatmaları gerektiğine inanıyorum. Beş senede bir geldi bize bu fırsat mesela. Fazla uzatıp maksadımı aşmayayım, herkese selamlar, sevgiler...
(ilk görsel alıntıdır.)


0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.