25 Haziran, 2015

Bir doğumgünü hikayesi

Sevgili Oğlum,
Ben bu yazıyı yazarken sen 3 yaşını bitirmiş olacaksın. Dünya hayatında 3 koca yılı doldurmuş, bir kere ölümün eşiğinden dönülmüş 3 koca yıl. Neler hissettin, neler hissettirdin anlatamam yetmez de sayfalar dilim de dönmez. Günün birinde bir canparen olursa ancak belki anlarsın. O da baba olacağın için belki anlarsın. Burada senin doğum hikayene de yer vermek istiyorum. Doğumdan sonra 5.gün apar topar evime koşup iki emzirme arası yazdığım hikayeyi.. Olanca haliyle düzeltmesiz tüm samimiyetiyle.. seninle ne badireler atlattık :) daha da neler atlatacağmıız önümüzde hayırlı uzun ömürler olması dileği ve duasıyla..
kızlar inanılmaz normal bi doğum yaptım.. tamamiyle kendi olağan sürecine bıraktı benim harika dr um.. tamam biraz uzun sürdü ama içim çok çok rahat.. düşünün lavman bile yapılmadı yani.. şimdi gelelim hikayemize..
13 haziran akşamı bebiş görmeye gittik gece 1 de eve geldik. günlerdir 1 de yatıp 5 te kalkıyordum zaten-ki siz bunu sakın yapmayın birazdan anlatacağım yan etkisini- yine öyle oldu. zaten iki gündür feci belim ağrıyordu. 5 ten sonra yine yatamadım ve bi baktım 10dk da bir belime ve kasıklarıma ince ince sızı giriyor. adet ağrısının 10 da biri bile değil. saat 9 a kdr takip ettim evet düzenli,belden giriyor dolayısıyla doğum sancısı olabilir. hemen son hazırlıklar için giyinip kuaföre gittim. tüm elden geçtik oğlumla:KK1::KK1: normalde dr um bebeğin çok yukarıda olduğunu söyleyip cumaya çağırmıştı. neyse kuaförden çıktım eve geldim. hala ort 10 dk da bir bel ağrısı şeklinde yokluyo.. bi de wc ye gittim yıkarken elime gelen şeyin nişan olduğunu anladım. annemle eşime müjdeyi verdim 2 haftaya kadar bebiş geliyo diye.. annem inanılmaz panik yaptı ve dr a gitmem gerektiğini söyledi. dr umu aradım kayınvalidesi hastaneye kaldırılmış onun yanındaymış. hastanedeki diğer dr a gözükmem gerektiğini söylediler. neyse girdik.. kadına lekelenmemi söyledim alttan muayene istemiyorum dedim duruma bakarız dedi.. önce karından baktı hiçbirşey söylemedi,sonra pat diye elini alttan soktu:KK47::KK47: o an suyum gelmiş. bana suyun gelmiş senin haberin yok servise yatışını yaptır açılma yok suni sancıyla başlıyoruz dedi:KK53::KK53::KK53: sandalyeden bi kalktım her taraf su içinde, o an patlatmış.. muayenehaneden çıktım başladım eşime ağlamaya "ben sezaryen istemiyorum,böyle hayal etmemiştim" diye.. çok sakin davrandı ve henüz sezaryenlik bi durumun olmadığını söyleyip beni sakinleştirdi. olası bi enfeksiyonu önlemek için servise antibiyotik iğne olmaya çıktık,bana anestezi kağıdı imzalatmaya kalkıştılar :KK53::KK53: hemen olay çıkarttım,aşağıdaki dr u aradılar o da dr umu.dr um kendisi gelene kdr hiçbi işlem yapılmamasını tembihlemiş sağolsun. saat 14'te yatış oldu. hemen hurma aldırdım eşime oksitosin etkisi yapsın diye. yarım kg ya yakın hurmayı saat 16ya kdr bitirdim. o sırada eşim eşyaları almaya eve gitti. hemen tlfnu elime aldım,herkese msj attım dua edin normal olsun diye.. saat 16 da sancı 5 dk da bir e inmişti. 6 gb dr um geldi kontrol etti ve açılma çok az :KK50::KK50: beklicez dedi. sancı çok sık geldiğinden epidural istediğimi söyledim. anestezi uzmanı prensip gereği normal doğumlarda epidral yapmıyormuş,bunu doğumda öğrendim. dr um moral verdi ve gitti. bu arada 1 cm açılma olmuştu henüz.. suyumun asıl kısmı da henüz patlamamıştı. sancıyı odada çekiyordum dışarı çıkmama merdiven inip çıkmama izin yoktu. odada volta atıyordum sancı geldiğinde de 1 dk kdr sancıyı çekiyordum. arada nst ye bağlandım ilk nst de 80 e varan hissetmediğim sancılar çıkarken,sonraları 60 lara varmayan sancılar için 100 e vurdu galiba diye ortalığı yıktım:KK1::KK1: meğer bana zor gelmesinin sebebi günlerdir vücutta biriken yorgunlukmuş. bütün gün yürüyor,evi temizliyor,akşamları misafirliğe gidiyor,geceleri de uykum kaçıyo uyuyamıyordum. acısı fena çıktı anlayacağınız.. sonra saat oldu gece 11.. dr um geldi baktı açılma 4 cm. şok haber.. bebek zaten yukarıda onu biliyorum yalnız açılma ortadan başlayacağına sağdan başlamış. bebek zorlasa da ortada açılma olmazsa sezaryen dedi isterse 10 cm açılsın.. :18::18::18: sonrasını zar zor hatırlıyorum hem hurmadaki oksitosin etkisinden hem de sürekli uyumaya çalışmaktan saat mevhumunu kaybettim.. 5 dk da bir sancı insanı uyutmuyo bi türlü.. en son 4 gb bi daha kontrol oldu 6 cm di.. iyice umudumu kaybetmiştim. eşim müthiş destek oldu,ebeler de moral verdi sağolsun. sonrası yarım saatte 1 cm açılma ve 10 cm e vardığında saat 5 gbydi.. ıkınma hissi başlayınca çağır dediler bu sefer de ıkınma yok. ıkınma olmazsa yine sezaryen dediler. anladım ki normal doğum olma ihtimali çok daha zormuş.. tüm riskleri geride bırakmak gerekiyormuş.. neyse ıkınma hissi geldi biraz ıkındırdılar o sırada da kontrol ettiler. bu arada çatı muayenesi sancı sırasında beni daha da rahatlatıyordu. neyse artık doğumhaneye gideceğiz ama benim tansiyon her zaman olduğu gb yine düştü. birşey yiyemediğimden dizlerim titremeye başladı. ayakta duramıyordum. olduğum yere çöktüm,bayılacak gb oldum az kaldı diye kaldırdılar hemen sandalyeye oradan doğumhaneye.. asansörde eşim birşeyler sordu anlamadım bile. sonradan anlattıklarına göre başım düşmüş,baygın bi haldeymişim. beni öyle görünce canım eşim ben doğumhaneye girer girmez çökmüş olduğu yere ağlamaya başlamış:KK16::KK16::KK16: doğumhaneye girdik saat 5.30. bi güç kuvvet geldi o an bana. 20 dk içinde 5-10 ıkınmayla doğum oldu. bizim minik,kesiden biraz daha fazla yırtarak gelmiş. ilk çıktığında sesi çıkmadı yan odaya götürdüler,ödüm patladı. sağlıklı mı diye bağırırken ağlama sesi geldi. meğer çıkarken yaramazlık yapıp su yutmuş azıcık.. :KK1: sonra da 20 dk dikiş bekledik. yırtık ve kesiye rağmen toplamda 6 dikişim var. kendimi çabuk toparladım çok şükür.. hala ufak tefek sızılar devam ediyor ama en fazla bir haftaya geçermiş öyle diyolar.. kızlar doğumlarda korkulacak birşey yok. bunu tam 24 saat sancı çekmiş biri olarak söylüyorum. 13 saat boyunca da 5 dk da birdi üstelik. bitince bitiyor bunu size söylediklerinde motive oluyorsunuz.. Allah herkese gönlündeki doğumu hayırlı,sağlıklı şekilde nasip etsin.. öpüyorum sizleri.. şimdi minik uyanmadan annemlere geçmem lazım. orada net yok kib.. :KK3::KK3:

0 yorum:

Yorum Gönder

Bloguma gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederim.