04 Ağustos, 2015

Sade Bir Anne taşınırsa??

Tüm evi alıp gitmekten bahsetmiyorum.. Yaz için tatile çıkmak aslında eşyalı bir eve 3 ay süresince konuk ev sahibi olmak..
Üç ay iki çocuklu toplam 4 kişilik bir aile için oldukça uzun ve ihtiyaç arttıran bir süre. Bu yüzden önceliğim kafamdaki ihtiyaç gördüğüm şeyleri azaltmak oldu.. Belki herkes yapıyordur ama ben yeni yeni yapıyorum. Öncelikle lazım olacağını düşündüğüm kıyafetleri hazırlıyorum valizin içine koyuyorum. O gün yatıyorum, ertesi gün kalkıp bu bana hala lazım mı diye sorarak yeni bir valize yerleştiriyorum. Bu sayede 3 aylığına çıktığımız bu yolculukta eşim ve bana bir valiz, oğlanlara bir valiz hazırladım ve yetti. Sonuçta çamaşır makinesi mevcut bir yere gidiyoruz üstelik bu valizin içinde nevresim ve havlu takımları, mayolar falan da dahil :)Sonra iş geldi oyuncaklara, oyun hamuru kalıpları ve ev yapımı oyun hamurunu almakla başladım. Bir yazı tahtası, iki küçük araba, bir tane ahşap yapboz, 3 tane kitap büyüğün oyuncakları oldu. Küçüğe de çok sevdiği kule ve kitaplardan oluşan hayvan setini aldım. zaten daha çok derdi benimle ve abinin oyuncaklarını karıştımakla.. Fazla eşyanın da gereği yok oyuncağın da..
En son geldik gıda ve temizlik malzemelerine... Asıl iş burada koptu çünkü asıl lüzumlular bunlardı. alıp götürdüklerimi sayıyorum, bundan sonr aher seyahatim için vazgeçilmezler listem olarak ilelebet baki kalacaklar : yemek(y), temizlik(t) ile belirtildi.
-limontuzu(t)
-karbonat(y,t)
-kaya tuzu(y,t)
-ev yapımı elma sirkesi(y,t)
-kaya şekeri(y)
-pekmez,keçiboynuzu özütü(y)
-balık yağı(y)
-abimin nohutu(y)
-organik fasulye, mercimek, tarhana(y)
-arap sabunu(t)
-z.yağlı defne sabunu(t)
-kabak lifi(t)
-ev yapımı bulgur ince ve pilavlık(y)
-ev yapımı eltimin biber salçası, organik domates salçası(y)
-ev yapımı İzmirli dostlarımızdan hediye zeytin(y)
-hatırlı Yeşilyalı lokantamızdan peynir(y)
-bahçemizin kuru kayısısı(y)
-kuru incir, üzüm, dut, hurma(y)
-görümcemin koyun peyniri, sarımsağı(y)
-çörekotu yağı,
-eltilerimden ev yapımı pulbiber, tereyağı, kuru nane,
-iki köy işbirliğiyle getirilen yaklaşık 60 köy yumurtası,
-zeytinyağı,
-az beyaz un, çokça tam buğday ve çavdar ikişer kg kadar,
- etimatik deterjan(t),
-boraks(t),
-katı meyve presi,
-blender seti,
-kumaş bezler ve disposable tabir edilen kağıt ara bezler,
-kumaş mayolar,
-mayalık yoğurt,

Daha liste devam edebilir etti sayılır çünkü evde olmayan yahut kalmamış olan şeyler internetten sipariş edildi. Bunlar Raen şampuan, Urtekram kokusuz bebek şampuanı, Şenköylüler Külsulu Defne Sabun, Nerolinn Güneş yağı ve kremi, eşimin başkasının evi deyip titizlenmesi ille deterjan isteği üzerine Mom's Green deneme seti. aslında listeye bakınca bile çok uzun ama şöyle düşünmek lazım ben burada hiç market alışverişine çıkmadım çıkmayı düşünmüyorum çünkü ihtiyacım yok.
İhtiyaçlarım pazardan alınacak meyve-sebze oldu şükür. Pazar yeri öğrenene kadar marketin manav reyonundan idare ettik tabii mecburen.. Ama o kadar kısıtlı ve kötü ürünle muhatap olduk ki çoğu gün meyveyle yahut tek çeşitle geçirdik. Sonra bu pazar arayışları organik bir tarım çiftliği bulmayla sonuçlandı. Hatta üreticisine ulaşıp merkezde satıp satmadıklarını sordum. Tarım kredi bünyesinde bir dükkanın mevcudiyetinden ve sadece çarşamba açık olduğundan bahsetti lakin kime sorduysam bulamadım yerini. Aradığım beyefendi de ısrarlı telefonlarımı açmayıp üstüne dönüş yapmayınca bizde soluğu pazarda aldık. Üzüldüm tabii organiği dururken neden ilaçlı yiyelim ki? Organik derken ilaçlıdan bahsetmiyorum haşere kovmak için bile doğal yöntem kullanan buğday derneğine bağlı çiftlik bunlar... Ata tohum kullanılıyor üstelik.. Neyse demek ki çok istemişim bir hafta geçti neredeyse hala anlattığıma göre :)
En son olarak da süt meselesine değineyim.. Zaten sütlü tatlı çoğunlukla dondurma harici süt tüketimi yok bizim evde. Kefire de eşimden kota geldikten sonra tüm tüketim yoğurt ve ayran halini aldı. Sütçü olarak bu ilden yakında taşınan bir arkadaşımın sütçüsünü devraldım, güvenilir bir insan. Bazen bu kadar çıktı hayvandan kusura bakmayın diyor. Kibar da bir bey sağolsun yanında para üstü yoksa parayı ne yaparsanız yapın almıyor. İnsanlara güvenen insana, insan da doğal olarak güveniyor. Velhasıl taşındık mı taşındık bana göre tatil değil bu iki valiz 4 koliyle çıkılan yolculuk.. Selamlar, sevgiler herkese...